2009 Μεγάλου Μήκους

A. ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

walled-in_still

1. «ΧΤΙΣΜΕΝΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ» (Walled In) (HΠΑ/ΚΑΝΑΔΑΣ 2008, 91’, Εγχρ.)

Σκηνοθεσία: Gilles Paquet-Brenner.

Παίζουν: Deborah Kara Unger, Cameron Bright, Mischa Barton.

H Σαμ Γουόλτσακ αποφοιτεί από τη Σχολή Μηχανικών και ο πατέρας της, εργολάβος κατεδαφίσεων, της προσφέρει δύο δώρα για να διαλέξει: ένα ταξίδι στην Ευρώπη – ή συμμετοχή της στην εταιρεία του και την πρώτη της κατεδάφιση χωρίς την επίβλεψή του. Η Σαμ διαλέγει την κατεδάφιση και ταξιδεύει για να βρεθεί στο μοιραίο κτήριο, ένα εντυπωσιακό οικοδόμημα στη μέση του πουθενά φτιαγμένο από τον Μαλεστράζα, έναν αρχιτέκτονα παθιασμένο με την αιγυπτιακή αρχιτεκτονική ο οποίος έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Εκεί, η Σαμ θα συναντήσει τους ελάχιστους και παράξενους εναπομείναντες κατοίκους του κτηρίου, αλλά και το σκοτεινό παρελθόν του που είναι θαμμένο στους τοίχους και στους μυστικούς του χώρους, ένα παρελθόν κάποτε νεκρό, κάποτε τρομακτικά ζωντανό… και θα πρέπει να το αντιμετωπίσει, αν θέλει να επιζήσει.

Βασισμένο στο bestseller του Γάλλου συγγραφέα Serge Brussolo «Les Emmurés», το “Walled In” είναι μια υποβλητική ταινία για τα ανθρώπινα κτήρια, τη λατρεία μας γι αυτά, και τα σκοτεινά πράγματα που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε σε άλλους για χάρη τους… Η Misha Barton ερμηνεύει άψογα τη νεαρή, άμαθη αλλά δυναμική Σαμ Γουόλτσακ, η Deborah Kara Unger με το γνωστό αφαιρετικό της στυλ δεν αφήνει τον θεατή να ησυχάσει, ενώ ο Cameron Bright είναι ιδανικός στον ρόλο του προβληματικού εφήβου που εκμεταλλεύεται χωρίς αναστολές τις αδυναμίες των ενηλίκων γύρω του.

Η ταινία προβάλλεται σε πρώτη παγκόσμια προβολή.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Σα 14/3 22:15, Δε 16/3 21:15.



chemical_wedding_stigmata-cu

2. «Ο ΑΛΧΗΜΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΑΛΙΣΤΕΡ ΚΡΟΟΥΛΙ» (Chemical Wedding) (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ 2008, 101’, Eγχρ.)

Σκηνοθεσία: Julian Doyle

Παίζουν: Simon Callow, John Shrapnel.

Μια κοινή αμερικανο-βρετανική έρευνα στον χώρο της πληροφορικής, συνδέει τον supercomputer Ζ93 με μια υπερσύγχρονη στολή εικονικής πραγματικότητας. Ο Βρετανός επικεφαλής της έρευνας Δρ Βίκτορ Νόυμαν θαυμάζει τον φημισμένο αποκρυφιστή Άλιστερ Κρόουλι, έχει μετατρέψει τις μαγικές τελετές του Θηρίου σε μαθηματικές εξισώσεις και έχει τροφοδοτήσει με αυτές τον Ζ93. Από την άλλη πλευρά, ο Τζόσουα Μάδερς ο αμερικανός επικεφαλής του προγράμματος και σχεδιαστής της virtual reality στολής, έχει εισάγει στον προγραμματισμό της στοιχεία από τα μαθηματικά του χάους αναζητώντας αυξημένες διαδραστικές δυνατότητες. Όταν ο καθηγητής λογοτεχνίας Δρ Χάντο θα μπει στη στολή για το πείραμα που θα ενώσει την Ανίερη Τριάδα «Άνθρωπος-Κομπιούτερ-Εικονική Πραγματικότητα», αφού συνέλθει από την λιποθυμία θα βγει από την στολή αλλαγμένος, ως μια ημιτελής μετενσάρκωση του Κρόουλι και θ’ αρχίσει να ζει σαν τον μέγα αποκρυφιστή σοκάροντας την ακαδημαϊκή και φοιτητική κοινότητα, αλλά και επιδεικνύοντας αυθεντικές μαγικές δυνάμεις… Για να ολοκληρωθεί όμως η αναγέννηση του Κρόουλι, πρέπει να τελεστεί η πιο σκοτεινή –και αιματηρή- τελετή, ο Αλχημικός Γάμος με την Πορφυρή Γυναίκα. Ο Δρ Μάδερς θα πρέπει να περάσει κι αυτός στην Εικονική Πραγματικότητα αν θέλει να σταματήσει την αρχαία μαγεία του Κρόουλι με τη σύγχρονη μαγεία της επιστήμης, σε μια τελική σύγκρουση όπου η Φυσική συναντά τη Μεταφυσική.

Βασισμένη σε ιστορία και σενάριο του Bruce Dickinson, τραγουδιστή του θρυλικού χέβι μέταλ συγκροτήματος Iron Maiden, το «Chemical Wedding» χαρακτηρίζεται από ένα σαρδόνιο ύφος και βάζει την κβαντική φυσική να συναντά τον αποκρυφισμό όχι για να πάρει θέση, αλλά για να θυμίσει ότι «επιστήμη» και «μαγεία» είναι δύο διαφορετικές λέξεις για να περιγράψουν το ίδιο πράγμα –την επιθυμία μας να ελέγξουμε τις δυνάμεις του κόσμου. Ο Σάιμον Κάλοου μας προσφέρει μια απολαυστική ερμηνεία ως Δρ Χάντο/Άλιστερ Κρόουλι, κατορθώνοντας να κρατά στην επιφάνεια όλες τις αντιφατικές πτυχές μιας προσωπικότητας που ακόμη και σήμερα γοητεύει, ενώ η φωτογραφία της ταινίας επιλέγει έντονα και βαθειά χρώματα, μεταφέροντας ταυτόχρονα ένα χαρακτηριστικό βρετανικό περιβάλλον αλλά και την ένταση που διατρέχει την ταινία καθώς ο Κρόουλι δίνει την τελευταία μάχη με τον μεγάλο του αντίπαλο, τον Χρόνο… Η ταινία, σεβόμενη τον κεντρικό ιστορικό χαρακτήρα, έχει λεξιλόγιο και σκηνές αυστηρώς ακατάλληλες.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πα 13/3 22:15, Τρ 17/3 21:00.



nobody_3-still4

3. «ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΚΑΝΕΝΑΣ» (Nobody) (KANAΔΑΣ 2007, 88’, Εγχρ.)

Σκηνοθεσία: Shawn Linden

Παίζουν: Costas Mandylor, Ed O’Ross

Ένας επαγγελματίας δολοφόνος στη δεκαετία του ’50 (Costas Mandylor) έχει προσληφθεί από τον σκληροτράχηλο γκάνγκστερ Ρόλο (Ed ORoss) για ένα συμβόλαιο. Η συμφωνία αρχίζει και χαλάει όταν ο Ρόλο ζητά αποδείξεις ότι ο στόχος είναι νεκρός, κι ο δολοφόνος ανακαλύπτει ότι το θύμα του είναι ακόμη ζωντανό, ενώ του επιτίθεται κάποιος που δείχνει να γνωρίζει εκ των προτέρων την κάθε του κίνηση…

Το «Nobody» του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη Shawn Linden έχει συσσωρεύσει πολυάριθμα βραβεία καλύτερης ταινίας/σκηνοθεσίας ανά τον κόσμο, και όχι άδικα: το κλίμα της ταινίας, ένα σιωπηλό παρά τους διαλόγους, βασανιστικά έντονο νουάρ συνδυάζεται τόσο με την ελευθερία που προσφέρουν οι μυθοπλαστικές δυνατότητες του Φανταστικού, όσο και με εξαιρετικές ερμηνείες από τον Ελληνο-αυστραλό ηθοποιό Costas Mandylor και τον επιβλητικό Ed ORoss (Lethal Weapon, Full Metal Jacket), για ένα συνολικό αποτέλεσμα που ελκύει τον θεατή με τον ίδιο τρόπο που ο παράλογος αλλά και απτός φαύλος χρονικός κύκλος που ζουν οι ήρωες παγιδεύει αυτούς. Στο τέλος, έχει σχεδόν ξεχάσει κανείς ότι ο Χρόνος, στην πραγματικότητα, βιώνεται σε ευθεία γραμμή, και αποζητά τον επόμενο κύκλο…

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πα 13/3 20:30, Τρ 17/3 23:00.


shadowland68a_still

4. «ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ» (Shadowland) (ΗΠΑ 2008, 98’, Εγχρ)

Σκηνοθεσία: Wyatt Weed

Παίζουν: Caitlin McIntosh, Carlos Antonio Leon, Jason Contini.

Ποια είναι η Λώρα; Είναι νεκρή; Zωντανή; Και τα δύο; Kαι ποιος είναι ο Τζούλιαν ο οποίος, καθοδηγούμενος από έναν ιερωμένο υψηλά στην εκκλησιαστική ιεραρχία, την αναζητά χρησιμοποιώντας απόκρυφα εργαλεία και όπλα; Kαι με ποιο σκοπό την αναζητά; Να την σώσει ή να την σκοτώσει; Από τι; Γιατί;

Στo «Shadowland», το οποίο προσφέρει μια εντελώς νέα οπτική στο μύθο των βρικολάκων, παρακολουθούμε μια νέα γυναίκα που ξαφνικά βρίσκεται σε ένα εντελώς άγνωστο περιβάλλον, έχοντας αμνησία και μη-έχοντας κανένα εφόδιο για να επιζήσει, καμία πληροφορία να καταλάβει που βρίσκεται και -φιανομενικά- καμία δύναμη να αντιμετωπίσει – ή να συνεργαστεί με- αυτούς που την κυνηγούν.

Καθώς η ταινία συμπληρώνει σταδιακά τα κομμάτια του παζλ για τα όσα έχουν συμβεί στο μακρινό παρελθόν, παράλληλα κινηματογραφεί τη σταδιακή συνειδητοποίηση της ηρωίδας και την όλο και περισσότερο ενεργητική στάση της απέναντι σε αυτά που οι άλλοι θα ήθελαν να της επιβάλουν. Διότι το «Shadowland» πάνω απ’ όλα είναι η πιο αναπάντεχη ιστορία γυναικείας χειραφέτησης που έχετε δει εδώ και πολλά χρόνια.

Η ταινία προβάλλεται σε πρώτη ευρωπαϊκή προβολή.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πε 12/3 20:30, Κυ 15/3 22:45.


princely_reprieve_dsc_1888

5. «ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΖΩΗΣ» (A Princely Reprieve) (ΟΥΓΓΑΡΙΑ 2005, 100’, Εγχρ)

Σκηνοθεσία: Piter Timar

Παίζουν: Gabriella Szabó, Zsolt László

Η Alida, γνωστή προσωπικότητα του θεάματος πέφτει θύμα εγκληματικής ενέργειας και σκοτώνεται. Ο Πρίγκιπας του Σκότους όμως της κάνει την ακόλουθη πρόταση: θα επιστρέψει στη Γη και θα ζει ξανά και ξανά ένα λεπτό χρόνου –κι αν κατορθώσει να πείσει κάποιον άλλο να πεθάνει στη θέση της, η ίδια θα συνεχίσει τη ζωή της.

Με αυτό το απλό τέχνασμα ο σκηνοθέτης Piter Timar δίνει μια άλλη διάσταση τόσο στις απονεκρωμένες προσωπικές σχέσεις, όσο και στο κυνήγι του χρόνου -εδώ ο χρόνος περνά και η ηρωίδα καταλαβαίνει πολύ καλά ότι γλυστρά μέσα από τα χέρια της, καθώς συνεχώς αποτυγχάνει να πείσει κάποιον να πεθάνει για χάρη της, όχι τόσο γιατί οι άλλοι αρνούνται όσο γιατί η ίδια αδυνατεί να εκφράσει αυτό που πρέπει να εκφράσει μέσα σε εξήντα δευτερόλεπτα –ή και στα επόμενα και μεθεπόμενα εξήντα, αφού η συμφωνία με τον Πρίγκιπα δεν της απαγορεύει να προσπαθεί εκ νέου να πείσει τον ίδιο άνθρωπο.

Με την οικεία, φυσιολογική σαν ανάσα κινηματογραφική προσέγγιση του σινεμά της Ανατολικής Ευρώπης, αλλά και τρεις μαύρους καβαλάρηδες (εισπράκτορες ψυχών) να εμφανίζονται από το πουθενά κρατώντας θανατηφόρα ακόντια και προσδίδοντας στην ταινία ακριβώς τη δόση σασπένς που χρειάζεται, το «Α Princely Reprieve» συνδυάζει θαυμάσια φιλοσοφικές ανησυχίες, υπαρξιακούς προβληματισμούς, ψυχολογικούς λαβύρινθους και φανταστικές λύσεις. Διότι στο τέλος, η λύση του δράματος της Alida επέρχεται – μ’ έναν τρόπο που ούτε κι ο ίδιος ο Πρίγκιπας του Σκότους δεν θα μπορούσε να φανταστεί.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Σα 14/3 20:15, Τρ 17/3 17:30.


thedeadoutside_pressstill_03

6. «ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΕΚΕΙ ΕΞΩ» (The Dead Outside) (M. ΒΡΕΤΑΝΙΑ 2008, 89’, Εγχρ)

Σκηνοθεσία: Kerry Anne Mullaney

Παίζουν: Alton Milne, Sandra Louise Douglas, Sharon Osdin.

Έξι μήνες μετά το ξέσπασμα μιας θανάσιμης επιδημίας, και ενός αποτυχημένου προγράμματος εμβολιασμού που αντί να προστατεύσει μετέτρεψε το σύνολο σχεδόν του πληθυσμού σε φορείς του ιού, ο Ντάνιελ αφήνει πίσω του τα ερείπια της προηγούμενης ζωής του και αναζητά μια νέα αρχή. Θα φτάσει όσο μακριά του επιτρέπει το ρεξερβουάρ του, σε μια απομονωμένη φάρμα στην Σκωτία, κι εκεί θα συναντήσει μια 16χρονη κοπέλα που δείχνει να έχει κάποιου είδους ανοσία στην αρρώστια –αλλά και στα ανθρώπινα συναισθήματα.

Γυρισμένο μέσα σε δύο εβδομάδες στους παγωμένους λόφους της Σκωτίας, το «The Dead Outside» βασίζεται όχι στην πρωτοτυπία του θέματος ή τα αινίγματα του σεναρίου, αλλά σε μια γυμνή ματιά που λεπτό προς λεπτό χώνεται κάτω από το δέρμα και μας προκαλεί ανατριχίλα, κινηματογραφώντας το βάρος που αποκτά η επιβίωση όταν δεν έχει απομείνει τίποτε να προσδοκάς, τίποτε να ελπίζεις. Κι όταν τέλος εμφανίζεται κάτι που σου επιτρέπει να ελπίζεις ξανά, ίσως τότε δεν θα ήθελες να δεις το θηρίο να σε κοιτά μέσα από τον καθρέφτη. Η κάμερα στο χέρι ξέρει να προκαλεί ένταση χωρίς να φέρνει ζαλάδα, ενώ η ανάπτυξη των χαρακτήρων και των σχέσεων μέσα από τους λιτούς διαλόγους είναι υποδειγματική.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πε 12/3 22:30, Δε 16/3 17:30.


the-shadowwithin1

7. «H ΕΣΩΤΕΡΗ ΣΚΙΑ» (The Shadow Within) (ΙΤΑΛΙΑ 2007, 90’, Εγχρ)

Σκηνοθεσία: Silvana Zancolo

Παίζουν: Beth Winslet, Hayley Williams, Laurence Belcher.

Η Μαρία ζει απομονωμένη με τον γιο της Μωρίς, ένα εννιάχρονο αγόρι. Ο δίδυμος αδερφός του Μωρίς, Ζακ, πέθανε στη γέννα, κάτι που έχει κάνει τον Μωρίς δίαυλο επικοινωνίας με τα πνεύματα των νεκρών. Η Μαρία δεν έχει ξεπεράσει το θάνατο του Ζακ και όταν γνωρίζει την Μαντάμ Αρμάν, ένα μέντιουμ που έχει προσελκύσει γύρω της και άλλες γυναίκες που έχουν χάσει πρόωρα τα παιδιά τους, θα πρέπει να διαλέξει αν θα προστατεύσει το ζωντανό γιο της ή αν θα προσπαθήσει να σμίξει με τον νεκρό αδερφό του…

Το «The Shadow Within», με μια ανησυχητική ερμηνεία από την Beth Winslet (της γνωστής οικογενείας ηθοποιών), είναι ταυτόχρονα μια φροντισμένη ταινία εποχής, όσο και μια σκληρή ματιά στην εκμετάλλευση των παιδιών ως εργαλείων εγωκεντρικής ικανοποίησης ενήλικων επιθυμιών ή κατασίγασης ενήλικων ενοχών… Υπάρχουν και πρόσωπα στην ταινία τα οποία νοιάζονται για τον Μωρίς και θα προσπαθήσουν να τον προφυλάξουν από τους κινδύνους του κόσμου των νεκρών –αλλά δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί κανείς για το πώς θα αντιδρούσαν αν η ενοχή, και το ζωντανό παιδί, ήταν δικά τους…

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πα 13/3 17:30, Τρ 17/3 19:15.


dark_spirits_dstill9

8. «ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ» (Dark Spirits) (ΤΣΕΧΙΑ / Μ.ΒΡΕΤΑΝΙΑ 2008, 100’, Εγχρ)

Σκηνοθεσία: Huck Keppler

Παίζουν: Jan Budar, Lucia Sipisova, Marko Igonda.

H Εύα βλέπει έναν άσχημο εφιάλτη που αφορά την αδερφή της Τερέζα, και ακολούθως μαθαίνει ότι η Τερέζα δολοφονήθηκε. Ακολουθεί τον σύντροφό της Γιαν στην Πράγα, όπου σταδιακά, το Σκοτεινό Πνεύμα που μπορεί να ευθύνεται για τη δολοφονία της αδελφής της, πλησιάζει αυτήν και τους γύρω της όλο και περισσότερο…

Γυρισμένο εξ ολοκλήρου στην Πράγα, το «Dark Spirits» αναστατώνει τον μύθο του κακού πνεύματος, καθώς κινηματογραφεί με τέχνη και υπομονή την προσπάθεια της ηρωίδας να μην αφήσει αυτή την παραφυσική απειλή να διαλύσει την ομαλή και μάλλον ικανοποιητική ζωή της, όχι όμως αγωνιζόμενη εναντίον της αλλά αντιθέτως αρνούμενη να την κάνει το κέντρο της προσοχής και της δράσης της. Το «Dark Spirits» με τη σειρά του αρνείται ν’ ακολουθήσει τη συνταγή που θέλει μια ταινία πνευμάτων/φαντασμάτων να μετατρέπεται μετά το πρώτο 15λέπτο σε ένα σαρωτικό θρίλερ αγωνίας, κινδύνου, αγώνα και εντυπωσιακών εφέ, αλλά παρουσιάζει την ύπουλη προσέγγιση του σκότους σ’ ένα φωτεινό πρόσωπο με τρόπο που να μην διαταράσσει παρά πρόσκαιρα τη γαλήνη του, μέχρις ότου να είναι, ίσως, πολύ αργά –για το φωτεινό πρόσωπο.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πε 12/3 17:30, Δε 16/3 23:00.


Β. ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΚΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ (ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΕΣ)

grace_042308-030

1. «ΚΟΚΚΙΝΑ ΧΕΙΛΑΚΙΑ» (Grace) (ΗΠΑ 2008, 85’, Εγχρ).

Σκηνοθεσία: Paul Solet

Παίζουν: Jordan Ladd, Samantha Ferris, Gabrielle Rose.

H Μάντελιν Μάθεσον (Jordan Ladd) είναι οκτώ μηνών έγκυος και αποφασισμένη να γεννήσει στο σπίτι της με τη βοήθεια μαίας παρά την πίεση που δέχεται από την πεθερά της. ¨Ένα τραγικό ατύχημα λίγες ημέρες πριν τη γέννα κόβει το νήμα της ζωής του εμβρύου μέσα της. Όμως η Μάντελιν επιμένει να γεννήσει το παιδί της στην ώρα του… και ω του θαύματος, το παιδί ζωντανεύει -μόνο που σύντομα η μητέρα θα διαπιστώσει ότι κάτι πολύ κακό συμβαίνει με το μωρό της, και η ίδια θα πρέπει να κάνει ανομολόγητες θυσίες για να το κρατήσει ζωντανό…

Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο σε ταινία μεγάλου μήκους (και σε δικό του σενάριο), ο Paul Solet μιαίνει ένα από τα ιερά θεμέλια του πολιτισμού –τη μητρική αγάπη- και σε συνδυασμό με μια λεπτοδουλεμένη τεχνική κινηματογράφησης μας προσφέρει μια ταινία όπου ο τρόμος βιώνεται όχι ως εκ του ασφαλούς νοσηρή απόλαυση, αλλά ως φρικιαστικό συναίσθημα που διαταράσσει αυτούς που τον αισθάνονται… όπως δηλαδή λειτουργεί ο τρόμος στην πραγματική ζωή. Μια ταινία με τη σκοτεινή δύναμη να μην ξεχάσεις ποτέ ότι την είδες.

Η πρώτη παγκόσμια προβολή του «Grace» στο Sundance Festival στο τέλος Ιανουαρίου, άφησε πίσω της δύο λιποθυμίες. Παρακαλούμε τις έγγυες κυρίες αλλά και κάθε θεατή στον οποίο πιθανώς οι έντονες συγκινήσεις να δημιουργούν άμεσο κίνδυνο για την υγεία του, να το σκεφτούν ξανά πριν προσέλθουν στην αίθουσα,.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Σα 14/3 24:00, Τε 18/3 20:15.


bumba_atomika_still_309251

2. «ΜΕΘΥΣΜΕΝΗ ΒΟΜΒΑ» (Bumba Atomika) (ΙΤΑΛΙΑ 2008, 100’, Εγχρ.)

Σκηνοθεσία: Μichele Senesi

Παίζουν: Davide Rotondo, Erika Ferranti, Francesco Massaccesi, Giovanni Salici.

Τρία αγόρια και ένα κορίτσι, αναζητώντας χαρτζιλίκι για να μπορούν να πληρώνουν τις τεράστιες ποσότητες κρασιού που τους αρέσει να καταναλώνουν, θα ανακαλύψουν ότι η ζήτηση για ανθρώπινα πτώματα ξεπερνά κατά πολύ τις σχετικές ανάγκες της ιατρικής έρευνας και εκπαίδευσης… και θα μπουν στον πειρασμό να αναπτύξουν μια νέα αγορά προκειμένου να καλύψουν ως προμηθευτές και Νέοι Επιχειρηματίες τις ειδικές αυτές καταναλωτικές ανάγκες και επιθυμίες των συμπολιτών τους…

Σε σενάριο του ιδίου του σκηνοθέτη, τόσο θανάσιμα απλό όσο και οι δυνάμεις της αγοράς, γεμάτο με έξυπνα κινηματογραφικά τρικ κι έναν δαιμονισμένο ρυθμό, το «Bumba Atomika» δεν είναι μία ακόμη Ιταλική ταινία σπλάτερ –είναι καρπός μεθυσμένου έρωτα ανάμεσα στο Κουρδιστό Πορτοκάλι και το Pulp Fiction για μια γενιά που ίσως δεν γνωρίζει κανένα από τα δύο φιλμ, αλλά τα ζει παρ’ όλα αυτά.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πα 13/3 24:00.


yesterday_03230004dfs-small

3. «ΗΜΑΣΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΑΝΘΡΩΠΟΙ» (Yesterday) (ΚΑΝΑΔΑΣ 2008, 99’, Εγχρ.)

Σκηνοθεσία: Robert Grant

Παίζουν: Michael Fenske, Scott Wallis, Graham Wardle.

Mια άγνωστη επιδημία ξεσπά σε μια επαρχιακή πόλη μετατρέποντας τους ανθρώπους σε ζόμπι. Έξι άτομα, αφού επιζήσουν όσο καλύτερα για τους ίδιους και χειρότερα για τους άλλους μπορούν, θα αναγκαστούν να συμμαχήσουν για να δραπετεύσουν από την πόλη… κινδυνεύοντας περισσότερο από τις συγκρούσεις μεταξύ τους παρά από τους νεκροζώντανους που τους απειλούν.

Η ταινία «Υesterday» ξεκίνησε σαν μια ερασιτεχνική προσπάθεια (αλλά με θράσος, μιας και γυρίστηκε σε φιλμ) άσκησης γραφής και ύφους πάνω σε έναν κλισέ μύθο, αλλά όπως συχνά συμβαίνει με τα χειροποίητα προϊόντα πολιτισμού που χαρακτηρίζονται από πηγαία έμπνευση, κατέληξε να αναζωογονήσει τον μύθο: στο «Yesterday» τα μεν ζόμπι χαίρονται την ύπαρξη και το είναι τους, χωρίς να μετατρέπονται σε καρικατούρα από κωμωδία τρόμου αλλά με μια άγρια χαρά που υπενθυμίζει ότι κάθε μορφή ζωής καταναλώνει, γλύφοντας τα χείλη της, κάποιες άλλες για να επιβιώσει… οι δε άνθρωποι βρίσκουν σε μια τέτοια ασύμμετρη απειλή το καλύτερο πρόσχημα που θα μπορούσε να τους προσφερθεί για να απαλλαγούν από τον πολιτισμό και τις αξίες του.

Η ταινία προβάλλεται σε πρώτη ευρωπαϊκή προβολή.

ΠΡΟΒΟΛΕΣ: Πε 12/3 24:00.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: